Prowadzenie agencji turystycznej może

Prowadzenie agencji turystycznej może dużej ilości osobom wydawać się interesującym zajęciem, jednak tutaj ważne jest nie tylko wykwalifikowanie pracowników czy posiadanie interesującej oferty, lecz przede wszystkim wyposażenie biura i posiadanie odpowiednio interesujących materiałów dla klientów. Większość biur podróży ma charakterystyczną aranżację wnętrza, która nie zawsze jest dla nabywcy ciekawa. Meblując biuro turystyczne trzeba przenieść choć na krótki czas potencjalnego klienta w podróż dookoła świata. Można w takim celu zamiast wielkiego logo firmy na jednej ze ścian powiesić mapę świata i oznaczyć na niej aktualną propozycję tego biura. Warto też pomalować ściany biura turystycznego w przyjemne kolory, które zasugerują klientowi myśl o wakacjach w ciepłych krajach, gdzie pogoda jest pewna, a piasek na plaży ciepły. W taki sposób można zaproponować klientowi decyzję, lecz w sposób, którego on nie będzie świadomy. Kolejna przydatna rada to wieszanie pocztówek z interesujących krajów na jednej z tablic na ogłoszenia. Można także zainwestować w stojaki reklamowe, na których można ułożyć ulotki z najnowszymi ofertami lub też katalogi. Nawet jeżeli klient jest niezdecydowany można podać mu katalog i poprosić o przejrzenie go w domu, kiedy będzie miał na to czas i ochotę. Przez to, że klient zabierze katalog do domu biuro turystyczne może skorzystać, bowiem katalog taki może obejrzeć cała rodzina albo znajomi, którzy również zdecydują się na jakąś ofertę zawartą w tym katalogu. Można pilnować także tego, żeby katalogi i foldery udostępniane nabywcom były zawsze aktualne, nawet gdy zmiany są minimalne. Wtedy można zwyczajnie dokleić do katalogu nalepkę informującą, iż oferta może być zmieniona, a dokładne szczegóły poda przedstawiciel biura. Dzięki temu do biura będzie przychodzić więcej potencjalnych klientów.